Załącznik nr 2 do Regulaminu- Instrukcja korzystania z biokominka

§ 1.
Postanowienia ogólne

1. Strona internetowa za pośrednictwem której można dokonać rezerwacji
Domku Wypoczynkowego „Okno na Ślężę” znajdującą się pod adresem www.oknonasleze.pl jest
prowadzona przez Janusza Górskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Janusz
Górski, z siedzibą w Sycowie pod adresem ul. Jana Matejki 1/5, 56-500 Syców, zarejestrowaną w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), NIP: 9111979380,
Regon 389963174, adres poczty elektronicznej: oknonasleze@gmail.com, tel. (+48) 669 015 995.
2. Ilekroć w dalszej części niniejszego Regulaminu rezerwacji domku wypoczynkowego „Okno
na Ślężę” zostały użyte niżej wymienione zwroty pisane wielką literą, należy je rozumieć w
podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
a) Cennik – cennik wynajmu Domku Wypoczynkowego i dodatkowych usług znajdujący się na
Stronie pod adresem https://oknonasleze.pl/oferta/,
b) Domek Wypoczynkowy – Domek Wypoczynkowy „Okno na Ślężę” pod adresem Wymyślna
15, 50-050 Sobótka, w województwie dolnośląskim, znajdujący się na terenie Obiektu,
c) Formularz kontaktowy – funkcjonalność Strony, polegająca na umożliwieniu przesłania przez
Klienta do Wynajmującego wiadomości za pośrednictwem udostępnionego na Stronie Formularza
kontaktowego,
d) Gość/Najemca/Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia posiadająca
pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoba fizyczna prowadząca
jednoosobowa działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną,
która dokonuje Rezerwacji Domku Wypoczynkowego na zasadach określonych Regulaminem,
e) Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny,
f) Konsument – Najemca będący osobą fizyczną dokonującą z Wynajmującym czynności prawnej
– wynajmu Domku Wypoczynkowego – niezwiązanego bezpośrednio z prowadzoną przez niego
działalnością gospodarczą lub zawodową,
g) Regulamin – niniejszy „Regulamin rezerwacji domku wypoczynkowego „Okno na Ślężę””,
h) Regulamin użytkowania – „Regulamin użytkowania domku wypoczynkowego „Okno na
Ślężę” i Obiektu”, stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu,
i) Rezerwacja – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem formularza rezerwacyjnego
dostępnego na Stronie, telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy. Rezerwacja złożona w sposób, o którym mowa w zdaniu
poprzednim stanowi złożenie przez Klienta Wynajmującemu zaproszenie do zawarcia Umowy i
jest to tzw. rezerwacja wstępna niegwarantowana przez Wynajmującego,
j) Rezerwacja gwarantowana – Rezerwacja opłacona przez Klienta i potwierdzona przez
Wynajmującego,
k) Usługa – usługa wynajmu Obiektu, na terenie którego znajduje się Domek Wypoczynkowy,
obejmująca także wynajem Domku Wypoczynkowego oraz wybrane dodatkowe udogodnienia
dostępne w Cenniku (drewno, pobyt zwierzęcia i in.),
l) Umowa – umowa której przedmiotem jest świadczenie Usługi, zawarta na czas określony,
na odległość pomiędzy Klientem a Wynajmującym na zasadach określonych w Regulaminie,
m) Obiekt – teren zlokalizowany pod adresem Wymyślna 15, 50-050 Sobótka, w województwie
dolnośląskim, ogrodzony, na którym znajduje się Domek Wypoczynkowy wraz z przynależną do niego infrastrukturą tj. niestrzeżonym parkingiem, miejscem przeznaczonym do rozpalania
ogniska i grilla, sauną,
n) Wynajmujący – Janusz Górski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Janusz Górski, z
siedzibą w Sycowie pod adresem ul. Jana Matejki 1/5, 56-500 Syców, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), NIP: 9111979380, Regon 389963174, adres poczty elektronicznej: oknonasleze@gmail.com, tel. (+48) 669 015 995.
3. Niniejszy Regulamin określa warunki, na których można dokonać rezerwacji
Domku Wypoczynkowego, w szczególności zasady zawierania Umów, treść zawartej Umowy, w
tym prawa i obowiązki Klienta i Wynajmującego, zasady postępowania reklamacyjnego, i jest
integralną częścią Umowy, do której zawarcia dochodzi na zasadach określonych w Regulaminie.
4. Wynajmujący udostępnia Klientom Regulamin przed zawarciem Umowy na Stronie oraz za
pośrednictwem poczty elektronicznej. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Klienta
poprzez jego pobranie, zapisanie na trwałym nośniku lub wydrukowanie w każdej chwili ze
Strony.
5. Przed dokonaniem Rezerwacji każdy Klient jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem, a
wpłacenie wymaganego zadatku po dokonaniu Rezerwacji jest równoznaczne z zawarciem
Umowy i akceptacją wszystkich postanowień Regulaminu. Regulamin stanowi integralną część
Umowy zawieranej z Klientem.
6. Klient i inne osoby przebywające wraz z Klientem na terenie Obiektu i Domku
Wypoczynkowego zobowiązane są do przestrzegania niniejszego Regulaminu, a nadto
Regulaminu użytkowania, powszechnie obowiązujących przepisów prawa dotyczących
bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, zasad dobrego sąsiedztwa oraz zachowywania się w
sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych osób przebywających na terenie Obiektu. Do osób
korzystających wraz z Klientem z Obiektu i Domku Wypoczynkowego zastosowanie znajduje art.
668 Kodeksu Cywilnego, tj. zarówno Klient jak i te osoby ponoszą względem Wynajmującego
odpowiedzialność za używanie Obiektu i Domku Wypoczynkowego w sposób zgodny z
niniejszym Regulaminem, przy czym Klient dodatkowo odpowiada względem Wynajmującego za
używanie przez inne osoby Obiektu i Domku Wypoczynkowego w sposób zgodny z
Regulaminem.
7. Domek Wypoczynkowy nie podlega udostępnieniu w celu zorganizowania w nim wieczorów
kawalerskich i innych wydarzeń o podobnym charakterze.

§ 2.
Podstawa świadczenia Usługi

1. Klient dokonując Rezerwacji i korzystając z Domku Wypoczynkowego oraz
Obiektu zobowiązuje się do przestrzegania postanowień Umowy i Regulaminu.
2. Usługa realizowana jest przez Wynajmującego na podstawie Umowy zawartej
pomiędzy Wynajmującym a Klientem. Do Umowy zawartej pomiędzy Klientem a Wynajmującym
zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego o najmie, przy czym do Umowy tej nie
stosuje się przepisów o najmie lokalu (art. 680 i n. Kodeksu Cywilnego), za wyjątkiem art. 683
(porządek domowy).
3. Rezerwacji Usługi Klient może dokonać za pośrednictwem jednego z wybranych kanałów
komunikacji:
a) Strony – korzystając z formularza rezerwacji,
b) poczty elektronicznej – poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres e-mail Wynajmującego:
oknonasleze@gmail.com,
c) telefonicznie – telefonując pod numer telefonu (+48) 669 015 995.
4. Zasady dokonywania rezerwacji Usługi i jej anulacji za pośrednictwem innych kanałów
i platform sprzedaży, np. za pośrednictwem portali takich jak Booking.com uregulowane są
odrębnie, przez podmioty prowadzące daną platformę sprzedaży.

§ 3.
Warunki techniczne korzystania za Strony

1. Klient jest zobowiązany do korzystania ze Strony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami Regulaminu.
2. Klient samodzielnie podejmuje decyzję czy chce zawrzeć Umowę z Wynajmującym
i przekazać swoje dane osobowe w celu zawarcia Umowy.
3. Klient korzystając ze Strony w celu nabycia Usługi zobowiązany jest do przestrzegania zakazu
nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów
teleinformatycznych Strony treści obraźliwych, sprzecznych z prawem, naruszających chronione
prawem dobra osobiste osób trzecich, jak również prawa autorskie oraz wizerunek osób trzecich
lub treści powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych
Strony.
4. Do złożenia Rezerwacji za pośrednictwem Strony wymagane jest posiadanie przez Klienta
komputera lub innego urządzenia multimedialnego (np. telefonu, tabletu) podłączonego do sieci
Internet z zainstalowaną dowolną przeglądarką internetową – nie jest wymagane instalowanie
dodatkowych rozszerzeń lub wtyczek.
5. Koszt połączenia z siecią Internet w celu złożenia Rezerwacji ponosi Klient, zgodnie z taryfą
swojego operatora.

§ 4.
Warunki składania Rezerwacji za pośrednictwem Strony

1. Rezerwacja, której Klient może dokonać za pośrednictwem Strony stanowi zaproszenie do
zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, a zatem samo złożenie Rezerwacji
przez Klienta nie oznacza zawarcia Umowy z Wynajmującym, bowiem do zawarcia Umowy
dochodzi z chwilą wpłacenia przez Klienta na rachunek bankowy Wynajmującego zadatku.
2. W trakcie procedury dokonywania Rezerwacji tj. do momentu naciśnięcia przez Klienta na
przycisk „Wyślij” Klient może zmodyfikować Rezerwację.
3. Dokonanie Rezerwacji następuje w momencie, w którym Klient klika na przycisk „Wyślij”.
4. W przypadku, gdy Wynajmujący może dokonać Rezerwacji Domku Wypoczynkowego w
terminie wskazanym przez Klienta za pośrednictwem Strony, prześle Klientowi na wskazany
przez niego adres e-mail Regulamin, ofertę wynajmu Domku Wypoczynkowego i jej warunki,
wraz ze wskazaniem m.in. okresu najmu, łącznej kwoty wynajmu za Domek Wypoczynkowy w
podanym okresie, kwoty zadatku i kwoty kaucji, opłat dodatkowych (za drewno lub pobyt
zwierzęcia lub inne usługi dodatkowe), wskazując każdorazowo termin ważności oferty. Przed
przesłaniem oferty Wynajmujący może zwrócić się do Klienta o podanie dodatkowych danych i
informacji.
5. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z procedurą składania i
dokonywania Rezerwacji Klient może uzyskać wskazówki kontaktując się z Wynajmującym
za pośrednictwem poczty elektronicznej tj. przesyłając wiadomość na adres
e-mail Wynajmującego: oknonasleze@gmail.com.

§ 5.
Warunki składania Rezerwacji telefonicznie i za pośrednictwem poczty elektronicznej

1. Klient może dokonać Rezerwacji Domku Wypoczynkowego także za pośrednictwem jednego z
poniższych kanałów kontaktu z Wynajmującym tj. za pośrednictwem:
a) poczty elektronicznej – poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres e-mail Wynajmującego:
oknonasleze@gmail.com,
b) telefonicznie – telefonując pod numer telefonu – (+48) 669 015 995.
2. Klient chcąc dokonać Rezerwacji za pośrednictwem kanałów komunikacji, o których mowa w
ust. 1 powyżej jest obowiązany podać Wynajmującemu: imię i nazwisko, adres zamieszkania,
terminu pobytu, ilość osób, które będą korzystać z Domku Wypoczynkowego, numeru telefonu
kontaktowego, adres poczty elektronicznej (e-mail) oraz ewentualnie inne dane żądane przez
Wynajmującego, niezbędne do zawarcia Umowy lub wykonania obowiązków prawnych
ciążących na Wynajmującym.
3. W przypadku, gdy Wynajmujący może dokonać Rezerwacji Domku Wypoczynkowego
w terminie wskazanym przez Klienta za pośrednictwem kanałów kontaktu, o których mowa w ust.

1 powyżej, prześle Klientowi na wskazany przez niego adres e-mail Regulamin, ofertę wynajmu
Domku Wypoczynkowego i jej warunki, wraz ze wskazaniem m.in. okresu najmu, łącznej kwoty
wynajmu za Domek Wypoczynkowy w podanym okresie, kwoty zadatku i kwoty kaucji, opłat
dodatkowych (za drewno lub pobyt zwierzęcia lub inne usługi dodatkowe), wskazując
każdorazowo termin ważności oferty. Przed przesłaniem oferty Wynajmujący może zwrócić się
do Klienta o podanie dodatkowych danych i informacji.
4. Rezerwacja, której Klient może dokonać zgodnie z ust. 1 powyżej stanowi zaproszenie
do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, a zatem samo złożenie Rezerwacji
przez Klienta nie oznacza zawarcia Umowy z Wynajmującym, bowiem do zawarcia Umowy
dochodzi z chwilą wpłacenia przez Klienta na rachunek bankowy Wynajmującego zadatku.

§ 6.
Ceny i Płatności

1. Ceny Usług, tj. wynajmu Domku Wypoczynkowego za dobę wraz z określeniem minimalnego
czasu pobytu w Domku Wypoczynkowym, wysokość kaucji i opłaty dodatkowe (za drewno,
pobyt zwierzęta i in.) są umieszczone w Cenniku dostępnym na Stronie
pod adresem: https://oknonasleze.pl/oferta/, i obowiązują w przypadku dokonywania Rezerwacji
na zasadach określonych w § 4 i § 5 powyżej, przy czym Wynajmujący zachowuje prawo do ich
zmodyfikowania w przesłanej przez siebie ofercie. Ceny wynajmu i kwoty kaucji różnią się w
zależności od okresu (sezonu), w którym świadczona ma być Usługa. Poza obowiązkiem zapłaty
ceny za Usługi, Klient i inne osoby korzystające wspólnie z Klientem z Domku
Wypoczynkowego są zobowiązani do uiszczenia na rzecz Wynajmującego jako inkasenta opłaty
miejscowej (klimatycznej) w wysokości 2,80 zł za każdą rozpoczętą dobę pobytu za osobę,
zgodnie z Uchwałą nr LIII/470/22 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 27.10.2022 r. w sprawie
opłaty miejscowej oraz do podania Wynajmującemu swoich danych osobowych (imię i nazwisko
oraz adres zamieszkania) na potrzeby wypełnienia przez niego obowiązku prowadzenia ewidencji
osób zobowiązanych do zapłaty tej opłaty. Opłata miejscowa jest płatna w gotówce do rąk
Wynajmującego lub osoby z jego personelu najpóźniej w dniu wykwaterowania, a w razie
wykwaterowania bez obecności Wynajmującego lub osoby z jego personelu, winna zostać
pozostawiona w wyznaczonym do tego widocznym miejscu w Domku Wypoczynkowym.
2. Wszystkie ceny wskazane na Stronie są podawane w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
3. Wynajmujący ma prawo do wprowadzania zmian cen na Stronie w Cenniku, a
także przeprowadzania i odwoływania różnego rodzaju akcji promocyjnych obejmujących ceny za
pobyt w Domku Wypoczynkowym. Zmiana ceny nie ma wpływu na Umowy zawarte w wyniku
przyjęcia oferty Wynajmującego, opartej na wcześniej obowiązujących lub indywidualnych
cenach.
4. Potwierdzeniem zawarcia Umowy na zasadach określonych w § 4 i § 5 powyżej jest wpłata
przez Klienta zadatku na rachunek bankowy Wynajmującego w wysokości 50 % wartości Usług
(do wartości Usług zalicza się wszelkie opłaty dodatkowe (za drewno, za pobyt zwierzęcia i in.),
nie zalicza się kwoty kaucji) lub w innej wysokości wskazanej w ofercie otrzymanej od
Wynajmującego, w terminie ważności Rezerwacji (i zarazem oferty Wynajmującego) określonym
zgodnie z ust. 6. Wpłata dokonana po tym terminie stanowi ofertę Klienta zawarcia Umowy na
warunkach przedstawionych uprzednio przez Wynajmującego – do zawarcia Umowy dochodzi
wówczas dopiero wraz z potwierdzeniem zawarcia Umowy przez Wynajmującego, co może
nastąpić także w sposób dorozumiany.
5. Klient wpłacając zadatek w tytule przelewu jest obowiązany podać: imię, nazwisko oraz okres
pobytu w Domku Wypoczynkowym. Datą wpłaty zadatku jest data zaksięgowania kwoty zadatku
na rachunku bankowym Wynajmującego.
6. Rezerwacja (i zarazem oferta Wynajmującego) zachowuje ważność przez okres 3 dni od daty
doręczenia oferty Klientowi przez Wynajmującego lub przez inny okres wskazany w ofercie
Wynajmującego.
7. Pozostałą część opłaty za Usługę tj. 50 % wartości Usługi oraz kaucję Klient jest
zobowiązany zapłacić Wynajmującemu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem pobytu w
Domku Wypoczynkowym lub w innym terminie wskazanym w ofercie Wynajmującego.

8. W przypadku niedokonania przez Klienta płatności w terminie, o którym mowa w ust. 7
powyżej Wynajmujący jest uprawniony do odstąpienia od zawartej Umowy bez wyznaczania
terminu dodatkowego i zatrzymania wpłaconego zadatku.
9. Od daty wpływu pełnej ceny za Usługę wraz z kaucją na konto Wynajmującego Rezerwacja
staje się Rezerwacją gwarantowaną.
10. Wynajmujący pobiera od Klienta kaucję w wysokości wskazanej w Cenniku (wysokość kaucji
różni się w zależności od okresu (sezonu) świadczenia Usługi). Kaucja jest pobierana przez
Wynajmującego na zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Wynajmującego wobec Klienta.
11. Kaucja, o której mowa w ust. 10 powyżej jest nieoprocentowana i jest zwracana Klientowi po
zakończeniu pobytu, z zastrzeżeniem ust. 12 poniżej.
12. Z kwoty kaucji mogą być w szczególności potrącane kwoty składające się na odszkodowanie
należne Wynajmującemu z tytułu szkód wyrządzonych w Obiekcie lub Domku Wypoczynkowym
przez Klienta lub osoby wspólnie korzystające z Klientem z Obiektu i Domku Wypoczynkowego,
chyba że za szkody te Klient lub osoby te nie ponoszą odpowiedzialności, przy czym dla
dokonania potrącenia nie jest wymagane uprzednie wezwanie Klienta do zapłaty odszkodowania,
lecz wystarczające jest wskazanie w oświadczeniu o potrąceniu wysokości odszkodowania
potrącanego z kwotą kaucji, wraz z uzasadnieniem i stosowną dokumentacją zdjęciową.
13. Zapisy ust. 12 powyżej nie ograniczają prawa Wynajmującego do dochodzenia
odszkodowania z tytułu poniesionej szkody w pełnej wysokości.

§ 7.
Okres obowiązywania Umowy

1. Umowa zawierana jest na czas określony wskazywany przez Klienta w Rezerwacji
Domku Wypoczynkowego lub czas wskazany w ofercie Wynajmującego zaakceptowanej poprzez
wpłacenie zadatku przez Klienta (o ile jest inny niż wskazany w Rezerwacji).
2. Wynajmujący może wypowiedzieć Umowę w trybie natychmiastowym (bez obowiązku
uprzedniego upomnienia Klienta) w przypadku gdy Klient lub osoby wspólnie korzystające z nim
z Obiektu i Domku Wypoczynkowego:
a)używają Domku Wypoczynkowego lub Obiektu w sposób sprzeczny z Regulaminem lub
przepisami powszechnie obowiązującego prawa lub niezgodnie z ich przeznaczeniem lub
b) narażają Obiekt lub Domek Wypoczynkowy na utratę lub uszkodzenie lub
c) przekraczają zadeklarowaną liczbę osób zakwaterowanych w Domku Wypoczynkowym lub
d) naruszają w sposób znaczący spokój i/lub dobra sąsiadów oraz rażąco nie przestrzegają
powszechnie obowiązujących zasad współżycia społecznego.
Wynajmujący jest także uprawniony do wypowiedzenia Umowy w innych przypadkach,
określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego, o których mowa w § 2 ust. 2 zd. 2., przy czym
wyłączony jest obowiązek uprzedniego upomnienia Klienta przez Wynajmującego, o ile
upomnienie to jest wymagane tymi przepisami przed dokonaniem wypowiedzenia. Do Umowy
zawartej z Klientem nie stosuje się przepisu art. 674 Kodeksu Cywilnego (domniemanie
przedłużenia najmu na czas nieokreślony).
3. W przypadku gdy wypowiedzenie przez Wynajmującego Umowy dokonywane jest z powodu
naruszenia przez Klienta lub osoby wspólnie korzystające z nim z Obiektu i Domku
Wypoczynkowego Regulaminu lub przepisów prawa, w szczególności z przyczyn wskazanych w
ust. 2 zd. 1 powyżej, Wynajmujący jest uprawniony do zachowania pełnego wynagrodzenia
zapłaconego przez Klienta w zamian za świadczenie Usługi, pomniejszonego o następujące
korzyści związane z przedterminowym wygaśnięciem Umowy: wysokość opłat za
niezrealizowane usługi dodatkowe zawarte w Cenniku, które będą mogły zostać zaoferowane
innym Klientom (np. opłata za niewykorzystane drewno), otrzymane wynagrodzenie za najem
Obiektu przypadający w tym samym okresie (pod warunkiem jego oddania w ponowny najem w
tym okresie).
4. Wynajmujący przypomina Klientom mającym status Konsumenta, że zgodnie z art. 38 pkt 12
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Klientom mającym status Konsumenta m.in. w odniesieniu do Umowy,
będącej zgodnie z tym przepisem umową o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych

niż do celów mieszkalnych, z uwagi na spełnienie odnośnie Umowy warunku opisanego w tym
przepisie w postaci oznaczenia w Umowie dnia lub okresu świadczenia Usługi.

§ 8.
Warunki odstąpienia od Umowy
(potocznie: anulowania rezerwacji)

1. Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy przed terminem świadczenia Usługi, poprzez
przesłanie Wynajmującemu stosownej informacji w formie pisemnej na adres siedziby
Wynajmującego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
e-mail Wynajmującego: oknonasleze@gmail.com. Odstąpienie od Umowy może pociągać za
sobą koszt w postaci utraconego zadatku zgodnie z ust. 2, w zależności od terminu w jakim Klient
dokonuje odstąpienia. Nie jest wymagane odstępowanie od Rezerwacji, które nie zakończyły się
zawarciem Umowy po spełnieniu warunków opisanych w § 6 ust. 4, z uwagi na ich niewiążący
charakter.
2. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta:
a) na 30 dni lub więcej przed datą rozpoczęcia pobytu w Domku Wypoczynkowym
– Wynajmujący zwróci całą kwotę za Usługę (razem z kaucją) wpłaconą przez Klienta,
b) na mniej niż 30 dni przed datą rozpoczęcia pobytu w Domku Wypoczynkowym
– Wynajmujący zatrzyma wpłacony zadatek i zwróci Klientowi pozostałe wpłacone kwoty za
Usługę (w tym wpłaconą kaucję).
3. W sytuacji, o której mowa w ust. 2 lit. b) powyżej, Wynajmujący na wniosek Klienta
może zaproponować Klientowi inny dogodny dla niego termin realizacji pobytu w Domku
Wypoczynkowym, pod warunkiem dostępności Domku Wypoczynkowego, przy czym brak
zatrzymania przepadłego zadatku przez Wynajmującego i jego zaliczenie na poczet kolejnego
terminu pobytu w takiej sytuacji wymaga odrębnego porozumienia między Klientem a
Wynajmującym.

§ 9.
Reklamacje

1. Klient może złożyć reklamację przesyłając ją Wynajmującemu w formie papierowej na adres
siedziby Wynajmującego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyłając wiadomość z
reklamacją na adres e-mail Wynajmującego: oknonasleze@gmail.com.
2. Reklamacja Klienta winna zawierać w szczególności: imię i nazwisko, adres zamieszkania lub
adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana
odpowiedź na reklamację, jeżeli Klient wybierze ten kanał komunikacji, a także datę zawarcia
Umowy lub datę pobytu w Domku Wypoczynkowym, opis nieprawidłowości w realizacji Usługi i
żądanie Klienta.
3. Wynajmujący rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania reklamacji.

§ 10.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, są
dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz
pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a)www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,
b)https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php,
c)www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
2. Klient mający status Konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozwiązania indywidulanego sporu zaistniałego pomiędzy nim a Wynajmującym, korzystając

z bezpłatnej pomocy prawnej miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów
albo organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów.
3. Klient mający status Konsumenta posiada możliwość skorzystania z
pozasądowego rozwiązania sporu zaistniałego pomiędzy nim a Wynajmującym tj.:
a) może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu,
b) może zwrócić się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu.
4. Wynajmujący informuje, że wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiazywaniem
sporów konsumenckich wraz z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się
zajmują dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
(UOKiK) pod adresem https://polubowne.uokik.gov.pl/instytucje,4,pl.html. Przy Prezesie Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa również punkt kontaktowy do spraw
pozasądowego rozwiazywania sporów konsumenckich oraz internetowego
systemu rozwiązywania sporów konsumenckich, do zadań którego należy między
innymi udzielanie pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego
rozwiazywania sporów konsumenckich.
5. Klient mający status Konsumenta może skorzystać z platformy internetowego
systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (tzw. platforma ODR). Za pośrednictwem
platformy ODR można złożyć skargę dotyczącą towarów lub usług zakupionych przez
Internet, zarówno w kraju, jak i za granicą. Odbywa się to poprzez wypełnienie elektronicznego
formularza i znalezienie właściwego podmiotu, który zajmie się rozwiązaniem sporu.
Wynajmujący wskazuje łącze do platformy ODR
– https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.new&complainttype=1&c
onsumer-question3=N
6. Skorzystanie przez Klienta mający status Konsumenta z dostępnych pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury
reklamacyjnej przez Wynajmującego i ma charakter dobrowolny, co oznacza, że obie strony
muszą wyrazić zgodę na takie postępowanie.

§ 11.
Prawa własności intelektualnej

1. Strona zawiera informacje i materiały (np. teksty, grafiki, logotypy, zdjęcia, pliki audio, wideo,
pliki z danymi, prezentacje, itp.) chronione prawem autorskim i/lub prawem własności
przemysłowej. Zabrania się jakiegokolwiek korzystania z tych materiałów, które byłoby sprzeczne
z przepisami o prawie autorskim i/lub prawie własności przemysłowej.
2. Zdjęcia zamieszczane na Stronie służą prezentacji Usługi.
3. Nazwy handlowe, nazwy, opisy lub znaki towarowe opublikowane na Stronie
podlegają ochronie prawnej.

§ 12.
Siła wyższa

Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy
spowodowane okolicznościami siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe
bądź prawie niemożliwe do przewidzenia, którego skutkom nie można zapobiec – przez siłę
wyższą należy rozumieć w szczególności: działania sił przyrody, działania zbrojne, nagłe i
nieplanowane przerwy w dostawie prądu i innych mediów niezbędnych do korzystania z Domku
Wypoczynkowego, działania władz państwowych, ograniczenia związane z chorobami zakaźnymi
(np. chorobą koronawirusa). Za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania strony
odpowiadają na zasadzie winy (art. 471-472 Kodeksu cywilnego).

§ 13.
Wejście w życie Regulaminu i zmiany Regulaminu

1. Regulamin jest częścią Umowy zawieranej pomiędzy Klientem a Wynajmującym.
2. Wszystkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
3. Wynajmujący zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie, przy
czym zmiany te nie mają zastosowania do Umów zawartych w oparciu o Rezerwacje złożone
przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu.
4. W razie zmiany Regulaminu, Wynajmujący opublikuje jego zmienioną treść, zachowując
jednocześnie na Stronie poprzednie jego wersje, ze wskazaniem okresu ich obowiązywania.

§ 14.
Postanowienia końcowe

1. Nazwy rozdziałów i paragrafów zamieszczone w niniejszym Regulaminie mają
charakter porządkowy i nie są wiążące dla Stron.
2. Umowy są zawierane w języku polskim. Prawem właściwym jest prawo polskie. Umowa
podlega wyłącznej jurysdykcji sądów polskich.
3. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 28.03.2023 r.
Załączniki do Regulaminu:
Załącznik nr 1 do Regulaminu – Regulamin użytkowania domku wypoczynkowego „Okno na
Ślężę” i obiektu.
Załącznik nr 2 do Regulaminu – Instrukcja korzystania z biokominka
Załącznik nr 3 do Regulaminu – Zasady korzystania z sauny
REGULAMIN UŻYTKOWANIA

DOMKU WYPOCZYNKOWEGO „OKNO NA ŚLĘŻĘ” I OBIEKTU

I. OBOWIĄZKI NAJEMCY I ZAKWATEROWANIE
1. Zakwaterowanie i wykwaterowanie z Domku Wypoczynkowego następują – według wyboru
Wynajmującego – albo bez jednoczesnej obecności Klienta i Wynajmującego lub osoby
upoważnionej do dokonania tej czynności poprzez pobranie i oddanie kluczy do skrzynki
znajdującej się na terenie Obiektu (po udostępnieniu Klientowi kodu do skrzynki) albo też przy
jednoczesnej obecności Klienta i Wynajmującego. O wybranym sposobie zakwaterowania i
wykwaterowania Wynajmujący poinformuje Klienta w ofercie lub w odrębnej wiadomości,
najpóźniej na 7 dni przez zakwaterowaniem.
2.Wynajem Domku Wypoczynkowego odbywa się na doby hotelowe. Obowiązuje bezwzględny
zakaz jednoczesnego zakwaterowania w Domku Wypoczynkowym większej ilości osób niż
zadeklarowanej przez Klienta i wynikającej z zawartej Umowy.
3. Teren Obiektu jest miejscem wypoczynku, tj.:
a) doba hotelowa zaczyna się od godziny 16:00 i trwa do godziny 10:00 dnia następnego.
W szczególnych przypadkach Wynajmujący może ustalić z Klientem indywidualne godziny
trwania doby hotelowej; W razie gdy stan Domku Wypoczynkowego zdany przez poprzednich
Gości uniemożliwia pomimo dołożenia starań przez Wynajmującego jego należyte przygotowanie
na godzinę 16:00 dla Klienta, Wynajmujący nie później niż o godzinie 11:00 tego dnia zawiadomi
o tym Klienta, wskazując w razie konieczności nowy termin zakwaterowania przypadający w tym
samym dniu. Za czas powstałego opóźnienia Klientowi przysługuje zwrot wynagrodzenia w
proporcjonalnej części (przy czym zwrotowi nie podlegają opłaty dodatkowe).
b) cisza nocna obowiązuje w godzinach od godziny 22:00 wieczorem do godziny 7:00 rano.
4. Cena wynajmu Domku Wypoczynkowego zamieszczona w Cenniku na Stronie nie
obejmuje ubezpieczenia Klienta i osób korzystających razem z nim z Domku Wypoczynkowego
(ich mienia oraz NNW), kosztów dojazdu Klienta do Domku Wypoczynkowego, a także
wyżywienia i organizacji czasu wolnego Klienta.

5. Klient korzysta z Domku Wypoczynkowego na własne ryzyko. Wynajmujący nie ma
obowiązku pieczy nad osobami korzystającymi z Domku Wypoczynkowego oraz nad ich
mieniem wniesionym na teren Obiektu.
6. Klient po przyjeździe na teren Obiektu zobowiązany jest odebrać Domek Wypoczynkowy
od Wynajmującego tzn. sprawdzić stan mebli, drzwi i okien oraz urządzeń znajdujących się
w Domku Wypoczynkowym i w całym Obiekcie, jak również stan sanitarno-higieniczny Obiektu.
W przypadku dostrzeżenia nieprawidłowości, Klient jest zobowiązany zgłosić je
Wynajmującemu telefonicznie, niezwłocznie po ich dostrzeżeniu.
7. W czasie korzystania z Domku Wypoczynkowego wszelkie usterki sprzętu oraz mienia wynikłe
z użytkowania Domku Wypoczynkowego Klient jest zobowiązany zgłaszać Wynajmującemu
telefonicznie, niezwłocznie po ich dostrzeżeniu i następnie zobowiązany jest postępować zgodnie
z instrukcjami Wynajmującego.
8. Klient odpowiada finansowo za szkody powstałe w Obiekcie (w tym w Domku
Wypoczynkowym) z jego winy lub z winy osób korzystających wspólnie z Klientem z Obiektu i
Domku Wypoczynkowego.
9. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za niestosowanie się przez Klienta i osoby
korzystające wspólnie z Klientem z Obiektu i Domku Wypoczynkowego do zasad bezpieczeństwa
użytkowania Obiektu i Domku Wypoczynkowego, w szczególności zasad ochrony
przeciwpożarowej, w szczególności podczas korzystania z sauny, ogniska/grilla lub biokominka
na terenie Obiektu.
10. Wynajmujący nie zapewnia opieki nad dziećmi przebywającym na terenie
Domku Wypoczynkowego i Obiektu. Dzieci przez cały okres pobytu w Domku Wypoczynkowym
i na terenie Obiektu powinny znajdować się pod stałym nadzorem rodziców/opiekunów – co
dotyczy także udostępnionego w Obiekcie placu zabaw.
II. UŻYTKOWANIE DOMKU WYPOCZYNKOWEGO I OBIEKTU
1. Na terenie Obiektu znajduje się parking niestrzeżony. Do Domku
Wypoczynkowego przydzielone są 4 miejsca parkingowe niestrzeżone. Wynajmujący nie ma
obowiązku pieczy nad pojazdami i innymi rzeczami pozostawionymi na parkingu.
2. Na terenie Obiektu zabrania się mycia pojazdów silnikowych.
3. Osoby przebywające w Domku Wypoczynkowym oraz na terenie Obiektu są zobowiązane
do przestrzegania przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych. W szczególności zabrania
się:
a) używania urządzeń, przyrządów lub aparatów zasilanych energią elektryczną lub gazową nie
będących wyposażeniem Obiektu i mogących wytworzyć zagrożenie pożarowe np. grzałek
elektrycznych, grzejników, czajników, palników gazowych,
b) wnoszenia do Domku Wypoczynkowego łatwopalnych materiałów, broni i
amunicji, materiałów wybuchowych, iluminacyjnych i innych materiałów uznanych za
niebezpieczne,
c) palenia w Domku Wypoczynkowym papierosów, wyrobów tytoniowych oraz innych używek
oraz wnoszenia materiałów o nieprzyjemnym zapachu lub rozpylania nieprzyjemnych zapachów z
jakichkolwiek źródeł,
d) rozpalania w Domku Wypoczynkowym i na przynależącym do niego tarasie grilla,
e) odpalania fajerwerków, sztucznych ogni oraz świec na terenie Domku Wypoczynkowego i
Obiektu,
f) rozpalania ogniska, grilla oraz używania otwartego ognia poza miejscem do
tego przeznaczonym
na terenie Obiektu,
g) korzystania z urządzeń elektrycznych o mocy powyżej 1000 W, niebędących wyposażeniem
Domku Wypoczynkowego bez zgody Wynajmującego,
h) używania i posługiwania się bronią sportową oraz pneumatyczną (np. wiatrówka) na terenie
Obiektu,
i) nocowania w Domku Wypoczynkowym gości przekraczających dopuszczalną, wynikającą z
Umowy liczbę osób,
j) używania głośnego sprzętu grającego podczas trwania ciszy nocnej,

k) niszczenia/dewastowania i ingerowania w jakikolwiek sposób w zieleń znajdującą się na
terenie Obiektu,
4. W przypadku złamania przez Klienta zakazu, o którym mowa w:
a) ust. 3 lit. c) powyżej – Wynajmujący jest uprawniony do potrącenia z kwoty wpłaconej kaucji
koniecznych do poniesienia kosztów dearomatyzacji Domku Wypoczynkowego,
b) ust. 3 lit. i) powyżej – Wynajmujący jest uprawniony do naliczenia Klientowi dodatkowego
wynagrodzenia w wysokości 50 PLN za osobę/dobę i potrącenia tak ustalonego wynagrodzenia z
kwoty wpłaconej kaucji,
5. Klient nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Wynajmującego:
a) dokonywać jakichkolwiek zmian w Domku Wypoczynkowym oraz jego wyposażeniu poza
nieznacznym przestawianiem mebli i wyposażenia, nie naruszającym ich funkcjonalności i
bezpieczeństwa korzystania,
b) wynoszenia z Domku Wypoczynkowego poza teren Obiektu przedmiotów stanowiących
wyposażenie Domku Wypoczynkowego,
c) dokonywać napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w Domku Wypoczynkowym
oraz na terenie Obiektu,
6. O konieczności dokonania napraw lub nakładów w Domku Wypoczynkowym lub na
terenie Obiektu, Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować
telefonicznie Wynajmującego.
7. Klient przez cały czas pobytu zobowiązany jest do utrzymywania porządku w
Domku Wypoczynkowym oraz na terenie Obiektu.
8. Z sauny mogą korzystać osoby pełnoletnie oraz dzieci powyżej 16 roku życia, pod opieką osób
dorosłych. Klient i osoby korzystające z sauny, są zobowiązane stosować się do Zasad korzystania
z Sauny stanowiących załącznik do niniejszego Regulaminu.
9. Na terenie Obiektu, w widocznych miejscach, znajdują się szczegółowe instrukcje dotyczące
korzystania z sauny i ew. innych urządzeń dostępnych na jego terenie, do przestrzegania których
zobowiązany jest zarówno Klient jak i osoby wspólnie korzystające z nim z Obiektu.
10. Klient zobowiązany jest do zwrotu Domku Wypoczynkowego Wynajmującemu w
stanie zastanym, co obejmuje w szczególności obowiązek posprzątania go, tj. w szczególności
pozostawienia umytych naczyń (ręcznie lub poprzez nastawienie zmywarki do mycia naczyń),
wyniesienia śmieci przed wyjazdem z terenu Obiektu.
11. Wynajmujący akceptuje pobyt małych zwierząt w Domku Wypoczynkowym i na
terenie Obiektu. Zwierzęta mogą przebywać w Domku Wypoczynkowym i na terenie
Obiektu wyłącznie po uzyskaniu uprzedniej zgody Wynajmującego i pod warunkiem wniesienia
przez Klienta dodatkowej opłaty za każde zwierzę w wysokości określonej w Cenniku. Klient jest
zobowiązany poinformować Wynajmującego o chęci pobytu w Domku Wypoczynkowym razem
ze zwierzęciem na etapie składania Rezerwacji.
12. Właściciel lub opiekun zwierzęcia jest zobowiązany do pieczy nad nim w taki sposób, aby nie
stanowił on zagrożenia dla innych osób przebywających na terenie Obiektu, jak też nie zakłócał
ich
spokoju i ciszy nocnej.
13. Wynajmujący nie wyraża zgody na przebywanie zwierząt na łóżkach/materacach
oraz meblach miękkich (np. fotelach, sofach itp. meblach) stanowiących wyposażenie
Domku Wypoczynkowego. Klient ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione
przez zwierzę w Domku Wypoczynkowym i na terenie Obiektu. W przypadku, gdy z
powodu obecności zwierzęcia w Domku Wypoczynkowym powstanie konieczność
dodatkowego czyszczenia Domku Wypoczynkowego lub znajdujących się w nim sprzętów,
Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów takiego sprzątania.
14. Klient jest zobowiązany do bieżącego sprzątania odchodów pozostawianych przez zwierzę z
terenu Obiektu i wrzucania ich do oznakowanego kosza.
15. Wynajmujący stosownie do odrębnych przepisów jest zobowiązany do prowadzenia
segregacji śmieci. Klient podczas całego pobytu w Domku Wypoczynkowym i na terenie Obiektu
jest zobowiązany do segregacji śmieci w przeznaczonych do tego celu pojemnikach znajdujących
się w Domku Wypoczynkowym i na terenie Obiektu zgodnie z wytycznymi Wynajmującego.

16. Klient odpowiada za wszelkie szkody i zniszczenia Domku Wypoczynkowego lub Obiektu
wyrządzone przez wprowadzone na teren Obiektu przez Klienta lub osoby wspólnie korzystające
z Klientem z Obiektu zwierzęta.
17. W przypadku zgubienia lub utraty przez Klienta kluczy do Domku Wypoczynkowego,
Klient zobowiązany jest do uiszczenia Wynajmującemu opłaty w wysokości 20 PLN tytułem
zwrotu kosztów dorobienia nowego kompletu kluczy do Domku Wypoczynkowego. Kwota ta
może zostać potrącona z zapłaconej kaucji.
18. Klient opuszczający Domek Wypoczynkowy, ze względów bezpieczeństwa powinien
zakręcić krany, zamknąć drzwi i wszystkie okna, a następnie zdać klucze do Domku
Wypoczynkowego w sposób ustalony zgodnie z pkt I.1 (zakwaterowanie i wykwaterowanie)
niniejszego regulaminu użytkowania.
19. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez Klienta w Domku Wypoczynkowym lub
na terenie Obiektu zostaną odesłane przez Wynajmującego na koszt Klienta na wskazany
przez niego adres.

Regulamin korzystania z biokominka:

1. Do każdego zbiornika nalewamy przy pomocy załączonej butelki z aplikatorem 80 ml
biopaliwa. Są 3 buteleczki po 80 ml i każda jest przeznaczona na jeden zbiornik (zdjęcie nr 1).
2. Jeśli biopaliwo rozleje się na kamienie, bądź poza zbiornik, należy wytrzeć nadmierną ilość załączona do zestawu ścierką.
3. Nie nalewamy więcej biopaliwa niż zalecane 80ml na każdy zbiornik.
4. Gdy biopaliwo jest wlane do komór, zalecamy podpalenie waty długą zapalniczką załączoną do zestawu (zdjęcie nr 2).
4. Gdy chcemy ugasić biokominek, odcinamy dostęp tlenu za pomocą specjalnej rączki (zdjęcie nr 3).
5. Nie wolno gasić ognia wodą! Do tego jest przeznaczona gaśnica proszkowa znajdująca się w szafie (zdjęcie nr 4).
6. Gdy płomień zgaśnie w jakiejkolwiek z komór oczekujemy minimum 30 minut, żeby ponownie dolać biopaliwo. Inaczej grozi to wybuchem.
7. Rozpalać biokominek mogą tylko osoby pełnoletnie.
8. Za szkody spowodowane złym użytkowaniem biokominka, odpowiadają osoby użytkujące.
9. Nigdy nie należy pozostawiać uruchomionego biokominka bez nadzoru (zawsze trzeba odciąć dostęp tlenu, gdy nie ma nas w pomieszczeniu).
Butelki z biopaliwem należy odstawić minimum 3 metry od biokominka.
10. Nigdy nie wolno dolewać biopaliwa do gorącego pojeminka i gdy jest ogień, w którymkolwiek zbiorniku.

Regulamin korzystania z sauny:

1) Z sauny mogą korzystać tylko osoby zdrowe lub osoby, których dolegliwości nie stanowią przeciwwskazań do korzystania z sauny,
2) Nie zaleca się korzystania z sauny osobom:
a) chorym na serce, nadciśnienie i z chorobami naczyń krwionośnych,
b) chorym na tarczycę, klaustrofobię, epilepsję, ostre stany reumatyczne, nowotwory, ostre infekcje i stany astmatyczne,
c) z gorączką,
d) kobietom w czasie menstruacji i w okresie ciąży,
e) zmęczonym i w stanie intoksykacji, w szczególności po spożyciu alkoholu lub innych używek.
3) Przed wejściem do pomieszczenia sauny należy:
a) załatwić potrzeby fizjologiczne,
b) zdjąć wszystkie przedmioty metalowe, gdyż mogą stać się przyczyną poparzeń ciała,
c) zdjąć okulary i szkła kontaktowe,
d) umyć całe ciało pod prysznicem, a następnie wytrzeć do sucha,
e) zdjąć obuwie.
4) W saunie mogą przebywać maksymalnie 4 osoby.
5) Saunę należy rozgrzać do żądanej temperatury (optymalną temperaturą jest temperatura
80-90°C),
6) W saunie fińskiej należy siadać na ręczniku oraz trzymać na nim stopy. Ręcznik powinien być rozłożony tak, aby żadna część ciała nie stykała się z powierzchnią siedziska,
7) Kamienie można polewać wodą dopiero po ich nagrzaniu się; nie należy polewać ich zbyt obficie,
8) Każdy użytkownik sauny odpowiada za dobranie temperatury sauny i czasu seansu odpowiednio do swoich preferencji oraz w sposób nie zagrażający jego życiu lub zdrowiu,
9) Zabrania się wnoszenia do sauny jedzenia, napojów, palenia w saunie papierosów (e-papierosów) i jakichkolwiek innych wyrobów tytoniowych, spożywania w saunie alkoholu, zażywania narkotyków i innych środków odurzających.
10) Nie wolno być pod wpływem alkoholu ani innych środków odurzających.

Zasady korzystania z przydomowej ekologicznej oczyszczalni: